"נבחרנו בשביל ליישם את המדיניות שלנו, לא את של מרצ"

    "אנחנו, הממשלה, לא התרגלנו לגל הטרור הזה. אני באתי עכשיו מניחום אבלים בבית המשפחה של הדר כהן שהייתה ממש גיבורה. כממשלה אנחנו עושים על זה דיונים כל שבוע וחלק מהרעיונות שעולים מתקבלים וחלק לא. כשתדע שמספר הפיגועים זהה למה שהיה לפני גל הטרור, אבל העוצמה חמורה יותר"
    אבי יעקב No Comments on "נבחרנו בשביל ליישם את המדיניות שלנו, לא את של מרצ"

    איילת שקד מדברת על הכל "אני מרגישה שזו הפעם הראשונה מאז שהימין בשלטון, שיש כבר איזה שהוא מהפך והימין סוף סוף שולט ולא עושה את המדיניות של השמאל" והאם היא תתמודד על ראשות 'הבית היהודי'?

    משרד המשפטים
    "אנחנו, הממשלה, לא התרגלנו לגל הטרור הזה. אני באתי עכשיו מניחום אבלים בבית המשפחה של הדר כהן שהייתה ממש גיבורה. כממשלה אנחנו עושים על זה דיונים כל שבוע וחלק מהרעיונות שעולים מתקבלים וחלק לא. כשתדע שמספר הפיגועים זהה למה שהיה לפני גל הטרור, אבל העוצמה חמורה יותר"
    15:47
    05.05.24
    קובי פינקלר ושלמה ריזל No Comments on למעלה מעשרה נפגעים במטח לעבר כרם שלום

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

     

    שרת המשפטים איילת שקד התארחה היום בכנס ירושלים ושוחח עם העיתונאי קלמן ליבסקינד על מגוון אירועי השעה.

    "אני חושבת שהחוק הזה, חוק העמותות הוציא כמה חברי כנסת משלוותם. נבחרנו בשביל ליישם את המדיניות שלנו, לא את של אילן גילאון. אני לא נעלבת מדברים שאומרים עליי ח"כים ממרץ. אני איעלב אם ידברו עליי כך מהצד שלי. כל עוד זה ממרץ, סימן שאני עושה את העבודה שלי".

    ועדת האתיקה יכולה להשעות מקסימום לחצי שנה. את גאטס וזועבי השעו לארבעה חודשים. אני חושבת שצריך לתת לוועדת האתיקה כוח שתוכל להשעות חברי כנסת לשנה.

    מפלגה כמו בל"ד ששוללת את ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית, לא צריכה לקבל את הפריבילגיה לרוץ לכנסת. אני חושבת שצריך לעשות זאת לפני הבחירות הבאות. וועדת הבחירות אמורה לפסול אותה. אני לא מתנגדת לחוק ההשעיה. אבל לדעתי זה לא פתרון. יש סעיף בחוק וצריך להשתמש בו ולפסול את חברי הכנסת ששוללים את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

    על כך שהאשימו אותה שהיא נפגשה עם משפחות עצורי דומא, היא טוענת שהפגישה הזו נעשתה מתוקף תפקידה עם משפחות שטענו שהופרו זכויותיהם של העצורים. כנציגת ציבור אני צריכה להיות נגישה לציבור גם כשרה, ואני לא צריכה לשלוח אותם לפקידים בכירים.

    שקד סירבה לומר את המילה 'עינויים' ומסתפקת במילים "צעדים מאוד קשים". ועדיין, מתחמקת למרות הפצרות המראיין לענות לשאלה איזו "פצצה מתקתקת" הייתה במקרה של עצורי דומא.

    על דבריו של רזי ברקאי מביעה השרה גינוי לדברים שיוצאים מתחנה צבאית. "אני חושבת שהתחנה הזאת לא צריכה להיות ממומנת מכספי צבא הגנה לישראל. פונה לקלמן ואומרת "בוא נראה מתי אתה תהיה בגלי צה"ל". קלמן עונה לה: קצת אחרי שאת תהיי ראש ממשלה…

    מה יש לכם עם בוגי יעלון? "יש לנו מחלוקת בדברים מסוימים בעיקר בענייני התיישבות. סך הכל הממשלה הזאת עובדת טוב מאוד וביחסים טובים. אני כחברת קבינט לא מתייחסת להדלפות. (בהתייחס לדיווחים לפיהם בנט דורש לתקוף את המנהרות ויעלון מתנגד). אני לא שוללת שימוש בפוליגרף, אך זו החלטה של ראש הממשלה.

    בוגי יעלון שר ביטחון טוב? אני לא מחלקת ציונים לשרים בממשלה. אבל ככלל, הממשלה הזאת עובדת טוב.

    טיפול הממשלה בגל הטרור? אני יכולה לספר מה אני עשיתי. אני דאגתי להחמיר את הענישה ואין איזה שהוא חוק שאפשר לחוקק ולא עשינו. הצעד של הריסת בתים הוא צעד הרתעתי והוא עובד.

    אני חושבת שאפשר להחליט שכל כפר שממנו יצא מחבל ייהרסו בו את כל הבתים הבלתי חוקיים!

    "אנחנו, הממשלה, לא התרגלנו לגל הטרור הזה. אני באתי עכשיו מניחום אבלים בבית המשפחה של הדר כהן שהייתה ממש גיבורה. כממשלה אנחנו עושים על זה דיונים כל שבוע וחלק מהרעיונות שעולים מתקבלים וחלק לא. כשתדע שמספר הפיגועים זהה למה שהיה לפני גל הטרור, אבל העוצמה חמורה יותר".

    אני לא רוצה לעמוד כאן עכשיו ולהעביר ביקורת. אני לא רוצה כותרת ב-YNET "שקד נגד יעלון". ולכן אם יש לי ביקורת, אעביר אותה בקבינט.

    אשר לבנייה ביהודה ושומרון, למה דווקא מעלה אדומים? המצב במעלה אדומים מאוד בעייתי וזה באחריות ראש הממשלה. יש לנו שתי אופציות: או להפיל את הממשלה או לנצל סיטואציות פוליטיות כדי להגיע להישגים במידת האפשר. בני כשריאל צודק. העיר הולכת ונחלשת.

    אני מרגישה שזו הפעם הראשונה מאז שהימין בשלטון, שיש כבר איזה שהוא מהפך והימין סוף סוף שולט ולא עושה את המדיניות של השמאל.

    אתם לא עושים אולי בגלל שבחרם לעצמכם הכרעה בדבר תפקידה של הציונות הדתית? ממש לא. אנחנו אולי לא תמיד מצליחים. אבל אנחנו עושים את המקסימום. בקדנציה הזאת יש שיתוף פעולה בין משרדי הביטחון והמשפטים מה שמאפשר לנו להצליח יותר מול בג"צים.

    האם תתמודדי על ראשות הבית היהודי? אני עסוקה מאוד בעבודה הקשה במשרד המשפטים. להערכתי הממשלה הזו תשרוד עוד שלוש שנים לפחות.

    האם את ונפתלי תגנבו את המפלגה כדי להיות בהנהגה? אני נמצאת בבית היהודי וזה המקום שלי.

    טוב לך החיבור עם תקומה? ביום יום אני לא מתייחסת בכלל לסיעות. כולנו עובדים ביחד!

    למה שלא תתאחדו כבר? אני חושבת שקשה לחזור אחורה מפריימריז ותקומה לא מקיימת פריימריז. אנחנו עובדים ביחד ואנחנו עובדים ביחד טוב.



    0 תגובות